Lämna en kommentar

Kommunikation som Underhållning

Nu skriver jag för att underhålla sidan i väntan på något bättre. Vad som är bättre vet jag inte säkert. Det visar sig ibland i efterhand, om det man gjorde var bra eller inte och vad som egentligen hände. På så sätt skriver vi ju alltid om historien och tiden går baklänges. Varje ny händelse blir ett tillägg som gör det skedda begripligt.

JAG (ok, men vaddå? Du ska, tycker, vill, önskar, hatar, längtar, ställer…vaddå?)
ÄLSKAR (ojdå, såpass, men vaddå…blomkål, fotboll, sommaren, päronglass, mamma…?)
DIG (Vaaaaaa, menar du det. Vad underbart!)

Sedan kan det komma ett ”inte” och då får vi skriva om historien igen. Sådär håller det på fastän vi alltid är tvärsäkra på att det är framtiden vi styr, inte dåtiden. Alltså, vad som kommer av detta är oklart. Detta inlägg ska förstås som ett underhåll av den blogg som funnits t.o.m. Nu.

Nästa inlägg skall handla om Mindfulness för Rastlösa och hur jag tänker om det. Senaste nummret av Psykologtidningen hade ett reportage om Metakognitiv Terapi och efter en koll på MCT-institutets hemsida blir jag än mer övertygad om att mina funderingar ligger i linje med den vetenskap jag har ett så trassligt förhållande med. Ju längre den kommer desto mer baklänges går den i sina upptäckter.

Nog där. Mer senare. Familjen ska till bibblan och sedan åker jag till Råsunda för ett soligt sista derby mellan AIK och Djurgården.

Kommentera gärna

