8 kommentarer

Välkommen till Ett Nytt Projekt

MAXXADD betyder MAX ADD vilket i sin tur betyder ofokuserad, associationsrik, dagdrömmande, flippad, oförutsägbar, intuitiv, oplanerad och rörig. Att jag kastat in ett extra X beror på att MAXADD redan var paxad. ”ADD” är också lite missvisande då mitt utredningsdiplom säger ”Uppmärksamhetsstörning/hyperaktivitet i kombination”. Det är vad som kallas ADHD medans ADD ”bara” är uppmärksamhetsstörning utan hyperaktivitet.

MEN, det ser bättre ut med MAXXADD än t.ex. MAXADHD, åtminstonde är det lättare att uttala och man slipper associationen till en JÄTTESTOR MOTORCYKEL. Inte för att så många gör den omedelbara kopplingen eller att jag ogillar jättestora och jättetuffa motorcyklar, men folk med livlig fantasi kan hamna på denna sida och motorcyklar är ju inte vad bloggen ska handla om…väl?
Men det förstås, har man en osviklig förmåga att knyta ihop saker som inte tycks hänga ihop så hittar man snabbt en länk mellan HD och ADHD.

 

Poängen med MAXXAD är egentligen flera poänger. Det är nämligen så fint ordnat att jag:
– är utbildad psykolog
– har jobbat med både barn och vuxna som har adhd
– själv har adhd
– tycker om att kommunicera i ord och bild
– har en dator som jag nästan vet hur den funkar
– snart har tid/ork över att driva en blogg

och att världen behöver:
– mer och bättre kunskap om adhd
– ta det lite lugnare
– skratta mer

Det här borde man ju få ihop på något sätt, tänkte jag för en stund sedan och här är vi alltså. Välkommen!

Den som hänger med kommer snart upptäcka att det saknas en röd tråd och struktur. Vad jag förstått är det saker som är absolut nödvändiga för att en blogg ska få läsare och överleva.
-Vi får väl se, sa han som alltid trodde sig veta bäst.

En klok man vid namn Gunnar sa en gång att ”ständig förändring och oregelbundenhet är också en slags regelbunden struktur”, och det stämmer ju. Kanske kan MAXXAD få leva som en mosaik av färgglada idéer som dinglar fritt i bloggiversum?

8 comments on “Välkommen till Ett Nytt Projekt

  1. Heja Niklas! Jag kommer garanterat att följa detta!!

  2. Jag har släta tapeter hemma, alltså ingen tydlig struktur.
    Därför känner jag att jag hakar på här.

    • Hoppsan, så länge det är tapeter och inte själva hjärnan så hänger vi med. Själv föredrar jag att måla, helst utan att behöva spackla eller fippla med masktejp. Brukar bli sådär…

  3. Nämen jag e på. Jag e en del av den världen du nämnde och behöver mer tagga ned, förkovra mig och samtidigt flabba mer….
    kör Nicke fö fan kör 🙂

Kommentera gärna

